ליטיגציה אזרחית-מסחרית

ענף הליטיגציה עוסק בליווי וייצוג משפטי בסוגיות משפטיות שונות. זהו תחום ייחודי, שכן לא כל עורך דין שהוסמך הוא גם ליטיגטור, שמופיע בבתי משפט ואשר יש לו היכולת להציג את המקרה המשפטי בצורה משכנעת, להתמודד מול טענות הצד שכנגד ולשכנע את בית המשפט בצדקתו.
יש הרואים בליטיגציה אמנות. אמנות שכוללת הופעה משכנעת בבית המשפט, וגם יכולת לפעול לפני כן בצורה מדוקדקת ויעילה, הכל במטרה להגיע מוכנים לדיון בצורה מיטבית. הדרך עוברת באיסוף הפרטים והמידע שנוגעים לסכסוך, כולל תחקור הלקוח והבנת התמונה במלואה.
תחום הליטיגציה נחלק לליטיגציה אזרחית-מסחרית ולליטיגציה פלילית.
משרד עורכי הדין שיאון לדרר עוסק בליטיגציה אזרחית-מסחרית, ומלווה את לקוחותיו בסכסוכים הנובעים ממערכת היחסים שבין הצדדים לסכסוך.
משרדנו עוסק בייצוג בתיקים מגוונים: הן בסכסוכים עסקיים מורכבים בעלי היקף כלכלי משמעותי והן בסכסוכים הנובעים מחיי היום יום, כגון: סכסוכי שכנים, תביעות אזרחיות שונות, צווי מניעה, סכסוכים מתחום המקרקעין ועוד.

ליטיגציה מסחרית ומאפייניה

עיסוק בליטיגציה מסחרית מחייב את עורכי הדין להיות בקיאים בחוקים ובתקנות מתחומים שונים, שכן לרוב מדובר בתיקים מורכבים המשלבים מספר תחומי משפט. בין היתר, ליטיגטור צריך להתמצא בדיני חוזים, בדיני מקרקעין וגם בדיני תאגידים שרלוונטיים לחברות ואף לעמותות ולמלכ"רים. ליטיגטור צריך להיות בקי גם בתחום ההגבלים העסקיים, שכן יש בחוק איסורים על חלק מהפעולות בתחומים מסחריים בין גופים שונים.
מחלקת הליטיגציה של משרדנו מלווה יחידים וחברות בסכסוכים אזרחיים מקומיים ופשוטים יחסית וגם בסכסוכים מסחריים מורכבים, שכוללים סכסוכים חוזיים עסקיים, סכסוכים בין בעלי מניות ושותפים, סכסוכים הנוגעים לדיני מסחר והפצה וסכסוכים הנוגעים להיתרי בניה.
הליווי של עורכי הדין שבמשרדנו ניתן מהרגע הראשון ועד לפתרון הסכסוך. אנו מלווים את הלקוח החל משלב גיבוש האסטרטגיה המשפטית המתאימה, הכל בהתאם לנסיבות המקרה ולאחר בחינת הדברים, עובר כתיבת כתבי הטענות וכלה בייצוג בפני ערכאות השיפוט עד לסיום ההליך המשפטי, כולל בשלב ערעור במקרה הצורך. הייצוג של משרדנו כולל גם ייצוג במוסדות בוררות וגישור מחוץ לכתלי בית המשפט.

ליטיגטור מסחרי

עורך דין שעוסק בתחום משפטי מסוים יכול להיות טוב מאוד בתחומו, אך במקרה שהתיק מצריך גם הופעה בבית המשפט, אין ספק כי עורך דין שעוסק גם בליטיגציה יוכל לבצע את המלאכה בצורה מיטיבית, שכן יש לו את הנסיון והיכולת לחשוב מהר, להתמודד עם טענות מפתיעות, להציג את העובדות והטענות בצורה משכנעת, להגיב בחריפות ולפעול בצורה יצירתית כך שחומר הראיות יתמוך בטענות מרשו.

מתי נדרש ליטיגטור מסחרי?

אדם שנקלע לסכסוך בעל אופי מסחרי, יוכל להפיק תועלת רבה מהסתייעות בשירותי עורך דין שעוסק בליטיגציה מסחרית. עורך הדין יוכל לייעץ ללקוח מהן דרכי הפעולה אותן יש לנקוט כדי לסיים את הסכסוך בדרך הטובה ביותר עבורו.
העדר שימוש בכלים מתחום הליטיגציה וחוסר נסיון בהופעות בבתי המשפט עלולים לעתים להכריע את גורל התיק. לכן, מוטב לפנות לעורך דין בעל בקיאות ונסיון רב בליטיגציה.
בנוסף, תיקים מורכבים מתחום הליטיגציה העסקית מופנים לרוב להליכי גישור ובוררות, וגם בתחום זה כדאי להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בליטיגציה מסחרית.
משרד עורכי הדין שיאון לדרר צבר נסיון רב בתיקי ליטיגציה בכל תחומי המשפט האזרחי וכן בתביעות כספיות בהיקפים משמעותיים.

אנו מתאימים לכל לקוח את האסטרטגיה המשפטית המתאימה למקרה שלו ומגבשים פתרונות יצירתיים לבעיה.
מומחיות המשרד כוללת ליווי פרטני בהליכים לקראת פתרון הסכסוך וכן ייצוג בפני הערכאות השונות וייצוג בהליכי גישור ובוררות.

דילוג לתוכן