ירושות וצוואות

צוואה היא מסמך שבו אדם קובע מי יירש את עזבונו לאחר מותו.
חוק הירושה מאפשר לכל אדם לערוך צוואה מלבד במקרים חריגים, למשל כאשר מדובר בקטין או פסול דין.
אם אדם הלך לעולמו ולא השאיר אחריו צוואה תקפה, חלוקת רכושו ונכסיו תתבצע לפי חוק הירושה.
מכאן החשיבות הרבה בעריכת צוואה. אדם שלא יערוך צוואה, לא יוכל להוריש את רכושו כרצונו. לא תמיד החלוקה שבחוק הירושה עולה בקנה אחד עם רצונות המוריש.

דרכים לעריכת צוואה וחשיבותה

כדי שיהיה לצוואה תוקף משפטי מחייב, ניתן לערוך אותה באחת מארבע הדרכים הבאות: צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות, צוואה בעל פה.
אין חובה לערוך צוואה אצל עורך דין, אך מומלץ לפנות לעורך דין בעל ניסיון בצוואות ובירושות ולערוך באמצעותו צוואה, שכן לצוואה יש משמעות עצומה, וחשוב לערוך אותה בהתאם לכללי החוק, להקפיד על הדרישות הצורניות ועל התוכן, לפרט את הדברים החשובים ולכתוב הכל בצורה מפורשת ובהירה, שאם לא כן – ייתכן שבבוא העת יורשים פוטנציאליים ינסו להתנגד לה ולבטל אותה.

מתי כדאי לערוך צוואה ולמי זה חשוב?

צוואה מומלץ לערוך בכל גיל, לא רק לעת זקנה. אין זה משנה כמה רכוש צברתם ואם אתם אמידים – בעלי רכוש רב או שאין לכם אמצעים רבים. כל עוד אתם מעוניינים להבטיח את חלוקת הרכוש לאחר מותכם, עליכם לערוך צוואה.
הכנת צוואה מראש תמנע ככל האפשר סכסוכי ירושה בעתיד.
ישנן אוכלוסיות, לגביהן הצורך בצוואה הוא ברור ומובן ביותר, כגון: זוגות בפרק ב', כאשר כל אחד מבני הזוג כבר צבר רכוש משלו וישנם ילדים מנישואים קודמים, זוגות שנמצאים בהליך גירושין, זוגות חד מיניים, אנשים שיש להם ילדים מחוץ לנישואין ועוד.
עם זאת, כאמור, חשוב שכל אדם ייערך מראש ויכין צוואה שמשקפת את רצונו.

תפקידו של עו"ד לענייני ירושות וצוואות

עו"ד שעוסק בירושות וצוואות מלווה את לקוחותיו בכל השלבים הקשורים לעריכת צוואה. עורך הדין מייעץ ללקוחותיו ומנחה אותם כיצד לכתוב צוואה, כך שתהיה ברורה ומפורטת ותשקף את רצונם.
אם אתם יורשים ע"פ הצוואה, עורך הדין יסייע לכם לממש את הצוואה ע"י הגשת בקשה לרשם לענייני ירושה לקיום צוואה. במקרה שאין צוואה, עורך הדין יסייע לכם להגיש בקשה למתן צו ירושה.
אם מוגשת התנגדות לצוואה, גם אז לעורך הדין יש תפקיד חשוב – הוא יסייע לכם להגן על הצוואה.
מובן שאם אתם אלו שמעוניינים להגיש התנגדות לצוואה, פנו לעורך הדין בנושא.
עורך הדין ייצג אתכם בערכאות המשפטיות השונות.

ייפוי כח מתמשך וצוואה

חשוב להדגיש, כי צוואה אינה מסמך חלופי לייפוי כח מתמשך. אלו שני מסמכים שונים, שמומלץ להכינם.
צוואה לא עוסקת בתקופה שבה אתם עדיין בחיים. לא ניתן לקבוע במסגרת הצוואה כיצד יחולק רכושכם בעודכם בחיים, וגם לא מי יטפל בכם מבחינה רפואית ואישית וכיצד.
עורכי הדין במשרד שיאון לדרר בעלי נסיון רב בתחום הצוואות והירושות, והם מוסמכים לערוך ייפוי כח מתמשך.
אנו נוהגים להסביר ללקוחותינו את החשיבות של שני המסמכים, מוודאים היטב כי הם מבינים על מה הם חותמים וממליצים לאלו המעוניינים לערוך צוואה, לערוך בנוסף ייפוי כח מתמשך.

משרד עו"ד שיאון לדרר בעלי נסיון עשיר בסוגיות מורכבות הקשורות לצוואות וירושות, כולל: התנגדויות לצוואות, ביטול צוואה והגנה על צוואה.
אם אתם זקוקים לעורך דין שמתמחה בצוואות וירושות, מומלץ להתייעץ עמו כבר בשלב הראשוני כדי לקבל ייעוץ מקצועי בהתאם למצבכם וזכויותיכם.
אנו דואגים להעניק ללקוחותינו ייעוץ מלא ומפורט וממליצים להם להיערך מראש ולדאוג לצוואה ולייפוי כח מתמשך – כל עוד הם בריאים, צלולים ורוצים לשלוט בעתידם. 

דילוג לתוכן