ייפוי כח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי הנועד לשמש ככלי לתכנון העתיד, בו ניתן לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו של אדם בעתיד כאשר לא יוכל לטפל בכך בעצמו, במגוון תחומי החיים, הנחלקים לשלושה נושאים:
נושאים רכושיים ובכלל זה ניהול חשבונות בנק ונכסים. נושאים אישיים– כגון מקום מגורים, צרכים תרבותיים ודתיים וכן נושאים רפואיים שוטפים.
ייפוי כוח מתמשך מאפשר לאדם מעל גיל 18 למנות לעצמו מיופה כוח, אחד או יותר, אשר יוכל לקבל עבורו החלטות בעתיד, במקרה שלא יוכל עוד לעשות זאת בעצמו – עקב תאונה פתאומית, נכות, מחלה או זקנה.
ייפוי כוח מתמשך הוא כלי חשוב מאין כמוהו, שכן בניגוד לחלופה של מינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט, ייפוי הכוח המתמשך מאפשר לאדם לבחור את זהות מקבלי ההחלטות בשמו וכן להורות על הנחיות למיופה הכוח.
כלי חדש זה, אשר נחקק בשנים האחרונות, מהווה את דרך המלך למתן הוראות והנחיות מקדימות באשר לרצונו העתידי של האדם, ובכך נחסך ממון רב, ונמנעים סכסוכים משפחתיים.
ניסיוננו מלמד, כי לעיתים לקוחות מבקשים התייחסות בייפוי הכוח למצבים רפואיים רגישים כגון הארכת חיים ו/או בריאות הנפש אשר במסגרת החוק אינם נכללים במה שניתן להורות בייפוי הכוח המתמשך.
לשם כך, יש לערוך ייפוי כוח רפואי ע"פ חוק החולה הנוטה למות. חוק זה מאפשר לאדם למנות מיופה כוח שיוכל לתת הנחיות רפואיות במקומו במצבים רפואיים מסוימים בו אדם נוטה למות, למשל: הסכמה לקבלת טיפול רפואי מאריך חיים וכן בתחום בריאות הנפש.
לצורך עריכת ייפוי הכוח, משרדנו מקיים עם הלקוחות פגישה מקדימה בביתם אשר במסגרתה ניתן הסבר מקיף ומפורט באשר לייפוי הכוח כמו גם איסוף מידע לגבי רצון הלקוחות בנוגע לעתידם.
לאחר עריכת המסמכים מתקיימת פגישה נוספת לצורך חתימה על המסמכים, בטרם הפקדתם במשרדי האפוטרופוס הכללי.
חשוב לציין, כי ייפוי הכוח מתמשך רשאי לערוך אך ורק עורך דין שעבר הכשרה מיוחדת, והוסמך לכך על ידי האפוטרופוס הכללי.
משרדנו עובד בשיתוף פעולה מלא עם פסיכיאטר, רופא ואחות ככל שיש צורך, אשר בקיאים בפן הרפואי הנדרש לצורך עריכת ייפוי הכוח.
עורכי הדין אופיר שיאון ואלעזר לדרר מהראשונים שהוסמכו לערוך ייפוי כח מתמשך, והם בעלי ניסיון רב בעריכת ייפוי כח מתמשך, מסמך הבעת רצון ומתן הנחיות מקדימות.

דילוג לתוכן