ייעוץ משפטי וייצוג בבוררות

מוסד הבוררות הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות.
כיום כמעט בכל הסכם, קיימת תניית בוררות שפירושה, כי בכל מקרה של סכסוך משפטי, הצדדים ייפנו קודם כל לבורר (לרוב זהותו מוסכמת ע"י הצדדים מראש) וזאת בטרם ייפנו להליך משפטי.
להליך הבוררות ישנם יתרונות רבים על פני ניהול הליך בבית המשפט.
כך למשל, בין היתרונות שנזקפים לזכותו של הליך הבוררות הם: חיסכון כספי, חיסכון בזמן שכן ההליך קצר יותר, ושליטה על זהות הבורר ודרך ניהול הליך הבוררות.
ואולם, לצד יתרונות אלה קיימים לא מעט עניינים שיכולים להוות חסרון לאחד הצדדים ובמיוחד העובדה שקשה עד מאוד לבטל את פסק הדין של הבורר לאחר שניתן.
ככל שלדעתך נגרם לך עוול בהליך הבוררות- חשוב לפנות בזמן אמת ולא לאחר שהבוררות מסתיימת, לעורך דין הבקיא בתחום על מנת שיבחן את האפשרויות הרבות בהן ניתן לנקוט- כגון: בקשה לעיכוב הליכי הבוררות, בקשה להחלפת הבורר וכן בקשה לביטול פסק הבוררות שאותה יש להגיש בתוך 15 יום מיום שהוגש פסק הבוררות לאישור או בתוך 45 יום מיום שניתן פסק הבוררות, לפי התאריך המוקדם מבניהם.

לכן חשוב לזכור, כי הזמן דחוק ביותר וכי ככל שההליך מתקיים בצורה לא תקינה, יש לפעול בהקדם האפשרי ועוד קודם למתן פסק הבורר בכדי שלא יתקבלו החלטות ופסק דין שאחר כן יהיה קשה לבטלם.

בנוסף, במצב שבו הצד שנפסק לחובתו אינו מקיים את פסק הבוררות, אזי כדי להוציא אל הפועל את פסק הדין של בורר, יש קודם לפנות אל בית המשפט על מנת שיאשר את פסק הבוררות וייתן לו תוקף ורק אז ניתן לפנות אל ההוצאה לפועל בכדי לנקוט בצעדים כנגד
החייב, גם כאן רצוי להיוועץ בעורך דין הבקיא בתחום על מנת שילווה את התהליך בהתאם להוראות הדין.
משרדנו, בעל ניסיון רב ובקיא ביותר בתחום הבוררויות לרבות ייצוג בבית המשפט המחוזי והעליון. 

אנו ממליצים לך לפנות אלינו בהקדם ככל שנתקלת בצורך לערב את בית המשפט בהליך הבוררות המתקיים או שהסתיים ובמיוחד באם רצונך לבטל פסק בוררות שניתן.

 

דילוג לתוכן